Β’ Λυκείου

Η ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ


ΕΚΘΕΣΗ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

 

Στη Β’ Λυκείου ο μαθητής πλέον κατευθύνεται και προετοιμάζεται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ο λόγος είναι απλός, το <<σύστημα>> είναι απαιτητικό και  η ύλη δαιδαλώδης. Ο μαθητής λοιπόν στο φροντιστήριό μας προετοιμάζεται από τη Β’ Λυκείου για τη Γ’, έτσι ώστε να είναι ακόμη έτοιμος ,τόσο μαθησιακά, όσο και ψυχολογικά. Απότοκο αυτού είναι οι μαθητές μας να αναπτύσσουν μια ισχυρή προσωπικότητα που συνδυάζει τεράστια πνευματικά και ψυχικά εφόδια. Καλλιεργείται ,έτσι, μέσα τους το αίσθημα της ευθύνης και της συνέπειας. Όσον αφορά στα τμήματα είναι ομοιογενή –συγκεκριμένων ατόμων. Σκοπός του προγράμματος είναι να βελτιώσουν οι μαθητές τις δυνατότητες στη(ν):

  • περίληψη κειμένου.
  • ανάλυση-εμπέδωση γραμματο-συντακτικών φαινομένων.
  • παραγωγή λόγου.
  • κατανόηση κειμένου.
  • γλώσσα κειμένου.
  • προσέγγιση γλώσσας λογοτεχνικού κειμένου.
  • σύνθεση ευρύτερων κειμένων.
  • αναγνωστική ανταπόκριση και δημιουργική γραφή.
book-bindings-bookcase-books-2393793

ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Κάποτε κάποιος σοφός είπε “αν δεν γνωρίζεις την ιστορία σου και το παρελθόν σου τότε είσαι αδύναμος σαν άνθρωπος”.  Η ιστορία είναι ένα κάπως ιδιαίτερο μάθημα σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα τα οποία διδάσκεται ο μαθητής. Σίγουρα, το επίπεδο δυσκολίας είναι μεγάλο (ραγδαία αύξηση της ύλης, ανάλυση ιστορικών παραθεμάτων). Αυτό απαιτεί από ένα μαθητή κατανόηση και εμπέδωση των ιστορικών συγκυριών, καθώς και υψηλό επίπεδο κριτικής και αφαιρετικής σκέψης. Στόχος λοιπόν, του φροντιστηρίου μας είναι η άρτια προετοιμασία των μαθητών μας και η καλλιέργεια των παραπάνω δεξιοτήτων, ώστε από τη Β’ Λυκείου να έχουν εμπεδώσει την ύλη της Γ’.  Τα μαθήματα γίνονται σε μικρά, ομοιογενή τμήματα. Σκοπός του προγράμματος είναι να βελτιώσουν οι μαθητές τις δυνατότητές τους:

  • στην μεθοδολογία πηγών.
  • στο ιστορικό πλαίσιο της εποχής.
  • στους χρονολογικούς πίνακες.
  • στους ορισμούς ιστορικών γεγονότων και εννοιών.
  • στην εμπέδωση κάθε ενότητας.
  • στην ανάλυση εικόνων.
education-eyeglasses-facial-expression-1987343

ΑΡΧΑΙΑ

 

Τα αρχαία στη Β’ Λυκείου είναι το τελευταίο στάδιο πριν τις Πανελλήνιες. Η απαίτηση και η δυσκολία αυξάνονται ακόμα περισσότερο. Ο μαθητής έρχεται σε επαφή με αρχαίες τραγωδίες, όπως η Αντιγόνη, ή ρητορικά κείμενα, όπως ο Λυσίας-Υπέρ του Μαντιθέου, και αρχίζει να προετοιμάζεται σιγά-σιγά για τις Πανελλήνιες. Με τη σωστή καθοδήγηση και στρατηγική που αναλαμβάνει το φροντιστήριό μας ο μαθητής προετοιμάζεται σωστά για τη Γ’ Λυκείου. Οι στόχοι βασίζονται στις οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων, όπως αυτοί καθορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και στα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.

Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται:

α) Διδαγμένο Κείμενο (Λυσίου, Υπέρ Μαντιθέου λόγος)

  • η ενίσχυση της κατανόησης του κειμένου από το πρωτότυπο (επικοινωνιακό πλαίσιο, νοηματικό περιεχόμενο)
  • η αξιοποίηση των πληροφοριών που δίνονται στην Εισαγωγή στα πλαίσια της ερμηνευτικής προσέγγισης του κειμένου (π.χ. ιστορικό πλαίσιο, κοινωνικο-πολιτικές συνθήκες που επικρατούν)
  • η εξοικείωση με τις συμβάσεις που διέπουν το συγκεκριμένο γραμματειακό είδος του ρητορικού λόγου (αρχές, μέρη, είδη)
  • η ενίσχυση της μεταφραστικής ικανότητας των μαθητών/τριών (όχι μηχανιστική αποστήθιση) με στόχο την κατανόηση και ερμηνεία του κειμένου
  • ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου των μαθητών
  • η εξοικείωση με τους παραγωγικούς μηχανισμούς της γλώσσας (παραγωγή, σύνθεση) με παράλληλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (ηλεκτρονικά λεξικά)
  • η καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης και ερμηνείας ενός κειμένου (π.χ. αξιολόγηση συγκεκριμένων υφολογικών και λεξιλογικών επιλογών για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ιδεολογικών σκοπών)
  • η ενίσχυση της κριτικής ικανότητας μέσα από τη συγκριτική αντιπαραβολή του κειμένου από το πρωτότυπο με άλλα (παράλληλα) κείμενα που ανήκουν στο ίδιο ή και σε διαφορετικά γραμματειακά είδη
  • η άσκηση των μαθητών/τριών στη διατύπωση επιχειρήματος και στην ανάπτυξη συλλογισμού μέσα από την παρακολούθηση της συλλογιστικής πορείας που ακολουθεί ο ρήτορας

 

β) Αδίδακτο Κείμενο

  • η μελέτη των γραμματικο-συντακτικών φαινομένων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας τόσο στη συγχρονία τους (εμβάθυνση στη μορφοσυντακτική δομή του κειμένου από το πρωτότυπο) όσο και στη διαχρονία τους (συγκριτική αντιπαράθεση με τη μορφοσυντακτική δομή της νέας ελληνικής γλώσσας)
  • η διεύρυνση του λεξιλογίου που έχουν διδαχθεί οι μαθητές/τριες την προηγούμενη χρονιά
  • η εμπέδωση των ήδη διδαχθέντων γραμματικο-συντακτικών φαινομένων μέσα από ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας
  • η διδασκαλία νέων γραμματικο-συντακτικών φαινομένων
  • η εφαρμογή της ανάλυσης του κειμένου κατά νοηματικές ενότητες (κατά κώλα ανάλυση) με στόχο την πληρέστερη κατανόησή του
  • η άσκηση των μαθητών/τριών στην απόδοση του κειμένου σε νεοελληνικό λόγο με σαφήνεια και ακρίβεια
  • η εξοικείωση με τον αρχαίο ελληνικό λόγο μέσα από κείμενα διαβαθμισμένης δυσκολίας που ανήκουν σε διαφορετικά γραμματειακά είδη/γένη (π.χ. φιλοσοφικά, ιστορικά, ρητορικά)
adult-blond-blur-789703

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

 

Σύμφωνα με το νέο σύστημα, το μάθημα της κοινωνιολογίας είναι πλέον επίσημα ένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα των Ανθρωπιστικών Σπουδών στις Πανελλαδικές. Αν και πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα το φροντιστήριό μας με το άριστα καταρτισμένο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι έτοιμο να αντεπεξέλθει σε κάθε πρόκληση πάνω στο νέο μάθημα. Προετοιμάζοντας τους μαθητές μας από τη Β’ Λυκείου, τους οδηγούμε στην άρτια κατανόηση και εμπέδωση της ύλης, ώστε να είναι ήδη προετοιμασμένοι για το μαραθώνιο της Γ’ Λυκείου. Τα μαθήματα γίνονται σε μικρά ομοιογενή τμήματα. Σκοπός του προγράμματος είναι να βελτιώσουν οι μαθητές τις δυνατότητές τους στη(ν):

  • ανάλυση παραθεμάτων.
  • κατανόηση των κοινωνιολογικών όρων.
  • εμπέδωση της ύλης.
  • προσέγγιση των σύγχρονων κοινωνικών φαινομένων.
woman-945427_960_720