Α’ Λυκείου

Ο ΠΡΟΘΑΛΑΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ


ΕΚΘΕΣΗ-ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

 

Η μετάβαση από το γυμνάσιο στο λύκειο δεν είναι απλή υπόθεση. Το επίπεδο και οι απαιτήσεις αυξάνονται. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι διαφορετικά στο Νέο Λύκειο από ό,τι στο γυμνάσιο και έτσι οι βαθμοί των μαθητών είναι κατά μέσο όρο χαμηλότεροι. Ωστόσο, η σωστή προετοιμασία για αυτό το νέο ταξίδι, είναι απαιτητική αλλά όχι ακατόρθωτη. Το φροντιστήριό μας αναλαμβάνει τους νέους μαθητές του Λυκείου, ώστε να φέρουν εις πέρας τις σχολικές απαιτήσεις, αλλά και να αποκτήσουν τις σωστές βάσεις για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Σύμφωνα με το πρόγραμμα του Νέου Λυκείου, η Λογοτεχνία συνεξετάζεται με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ωστόσο, η λογοτεχνία ανέκαθεν αποτελούσε ένα απαιτητικό μάθημα . Οι διαφορετικοί διάλεκτοι των κειμένων και η ορολογία που χρησιμοποιεί ο κάθε συγγραφέας-ποιητής για παράδειγμα, δημιουργούν απορίες και πολλές φορές αδυναμία κατανόησης. Έτσι, στο φροντιστήριο ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-ΣΤΑΥΡΑΚΟΥΔΗΣ , τα μαθήματα γίνονται σε μικρά ομοιογενή. Σκοπός του προγράμματος είναι να βελτιώσουν οι μαθητές τις δυνατότητές τους στη(ν):

  • ανάπτυξη γραπτού λόγου και παραγωγή  λέξεων σε προχωρημένο στάδιο.
  • ανάπτυξη τεχνικών επεξεργασίας κειμένων σε προχωρημένο στάδιο.
  • αναγνώριση διαφορετικών ειδών κειμένων.
  • ανταπόκριση σε γραπτές εξετάσεις με βαθμό δυσκολίας μεγαλύτερο από  του γυμνασίου.
  • διαμόρφωση ορθών τεχνικών, ώστε να ανταποκριθεί σωστά ο μαθητής στα τελικά θέματα των εξετάσεων.
  • θεμελίωση γνώσεων και ενοτήτων της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι οποίες είναι προαπαιτούμενες για τις πανελλαδικές εξετάσεις στο μέλλον.
pexels-photo-668137

ΑΡΧΑΙΑ

 

Το μάθημα των αρχαίων στην Α’ Λυκείου (Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι, Ξενοφώντας-Θουκυδίδης) είναι απαιτητικό και μείζονος σημασίας . Η ορθή ενασχόληση και κατανόηση της ύλης και του περιεχομένου του μαθήματος στο φροντιστήριό μας δίνουν στο μαθητή τη δυνατότητα, τόσο να αντεπεξέλθει σωστά στις απατήσεις του σχολείου ,όσο και να  θέσει τα θεμέλια για τον τελικό στόχο των Πανελλήνιων. Τα μαθήματα γίνονται σε  ομοιογενή τμήματα. Οι στόχοι βασίζονται στις οδηγίες διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων, όπως αυτοί καθορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και στα ισχύοντα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών. Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται:

  • η ενίσχυση της κατανόησης του κειμένου από το πρωτότυπο (επικοινωνιακό πλαίσιο, νοηματικό περιεχόμενο).
  • ο συσχετισμός των πληροφοριών που δίνονται στην Εισαγωγή του μαθήματος με τα στοιχεία του κειμένου.
  • η εξοικείωση με τις συμβάσεις που διέπουν το συγκεκριμένο γραμματειακό είδος της ιστοριογραφίας (λ.χ. μέθοδος ιστορικής έρευνας, δομή κειμένου, πηγές που αξιοποιούνται).
  • η ενίσχυση της μεταφραστικής ικανότητας των μαθητών/τριών
  • η μελέτη των γραμματικο-συντακτικών φαινομένων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας τόσο στη συγχρονία τους (εμβάθυνση στη μορφοσυντακτική δομή του κειμένου από το πρωτότυπο) όσο και στη διαχρονία τους (συγκριτική αντιπαράθεση με τη μορφοσυντακτική δομή της νέας ελληνικής γλώσσας).
  • ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου των μαθητών
  • η εξοικείωση με τους παραγωγικούς μηχανισμούς της γλώσσας (παραγωγή, σύνθεση) με παράλληλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (ηλεκτρονικά λεξικά).
  • η καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής ανάγνωσης και ερμηνείας ενός κειμένου (π.χ. αξιολόγηση συγκεκριμένων υφολογικών και λεξιλογικών επιλογών για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ιδεολογικών σκοπών)
  • η ενίσχυση της κριτικής ικανότητας μέσα από τη συγκριτική αντιπαραβολή του κειμένου από το πρωτότυπο με άλλα (παράλληλα) κείμενα που ανήκουν στο ίδιο ή και σε διαφορετικά γραμματειακά είδη/γένη
  • η ανατροφοδότηση των μαθητών/τριών μέσα από τη συχνή αξιολόγησή τους (τεστ με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου, online δοκιμασίες, γραπτά δοκίμια).

 

girl-3718537_1280